Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Πεκίνο μάς ενημερώνει ότι σύμφωνα με το Σινο-Βρετανικό Συμβούλιο υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον από πλευράς Κινέζων καταναλωτών για προϊόντα ενίσχυσης της υγείας τους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ενημέρωση: 

"Οι Κινέζοι καταναλωτές επιδεικνύουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για προϊόντα ενίσχυσης της υγείας τους, επηρεασμένοι, εν πολλοίς, από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Το φαινόμενο αυτό είναι εντονότερο στους καταναλωτές μικρής ηλικίας των αστικών περιοχών, οι οποίοι, όλο και περισσότερο, αναγνωρίζουν την σημασία της φροντίδας της υγείας τους και καταναλώνουν συναφή προϊόντα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, προβλήματα όπως το άγχος (κυρίως το εργασιακό), η αϋπνία κλπ. απασχολούν σημαντικό μέρος του αστικού πληθυσμού, με συνέπεια να αυξάνεται το ενδιαφέρον για προϊόντα που βοηθούν στην αντιμετώπισή τους. Παράλληλα, ένα μεγάλο ποσοστό των νέων της χώρας, φαίνεται να αμφισβητεί την αξία του κινεζικού εργασιακού μοντέλου «9-9-6» (9:00΄ π.μ. - 9:00΄ μ.μ., 6 ημέρες την εβδομάδα), το οποίο, πρακτικά, εξαφανίζει κάθε περιθώριο άσκησης ή ισορροπημένης διατροφής. Παρά ταύτα, η καθημερινότητα πολλών Κινέζων πολιτών εξακολουθεί να είναι έντονη, με αποτέλεσμα να αναζητούν π.χ. προϊόντα που βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου, όπως η εκείνα που περιέχουν μελατονίνη. Επίσης, ο έντονος τρόπος ζωής τους τους ωθεί να προτιμούν προϊόντα που να μπορούν να καταναλώσουν εύκολα, ανά πάσα στιγμή, όπως π.χ. ροφήματα πρωτεΐνης, σνακ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, συμπληρώματα διατροφής υπό μορφή καραμέλας κλπ.

Όσον αφορά τα συμπληρώματα διατροφής, οι Κινέζοι καταναλωτές είναι εκλεπτυσμένοι και πολύ καλά ενημερωμένοι, με αποτέλεσμα να αναζητούν στοχευμένες λύσεις, όπως π.χ. παρασκευάσματα ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος ή των οστών, προβιοτικά που προφέρουν ένα ευρύ φάσμα οφελών κλπ. Επίσης, προχωρούν σε συγκρίσεις κινεζικών και αντίστοιχων προϊόντων του εξωτερικού (σύσταση, δοσολογία κλπ.), προκειμένου να εξακριβώσουν πιο προϊόν ικανοποιεί τις ανάγκες τους και βοηθά στην επίτευξη των στόχων τους. Συνεπώς, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διευκρινίζουν σαφώς τις ιδιαιτερότητες και τα προτερήματα των προϊόντων τους, προκειμένου να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Πλην τούτων, οι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται, συνήθως, προς τα συμπληρώματα διατροφής, όχι προκειμένου να διορθωθεί κάποιο πρόβλημα, αλλά προληπτικά. Η έννοια του «yangsheng» στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική, η οποία μπορεί να αποδοθεί ως μια ολιστική προσέγγιση της υγείας, εστιάζεται στα αίτια των παθήσεων και όχι στα συμπτώματα και είναι πολύ δημοφιλής στην Κίνα, γεγονός που θα πρέπει να λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις. Τέλος, η πρόληψη αποτελεί βασική προσέγγιση και στην φροντίδα του δέρματος, όπου τα αντιγηραντικά προϊόντα δεν απευθύνονται μόνον στους ηλικιωμένους, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές τα προτιμούν και σε νεότερες ηλικίες. Ειδικότερη προτίμηση δε φαίνεται να επιδεικνύουν σε προϊόντα που περιέχουν σπόρους σταφυλιού ή καρπούς αγριοτριανταφυλλιάς."

Ακολουθεί ο σχετικός υπερσύνδεσμoς: 

https://focus.cbbc.org/how-to-tap-into-chinas-growing-wellness-culture/?utm_source=11.+Non-Members%3A+Focus+Digest+-+Civi2021&utm_campaign=ffed455d30-FOCUS-EMAIL-19-07-2022-Members_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_4464c67fad-ffed455d30-177982700&nowprocket=1#.YudpWMjRqmQ