Συμβουλές

Η.Π.Α.: Εξελίξεις στην αγορά κατεψυγμένων τροφίμων των ΗΠΑ / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Σικάγο

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) της Ελλάδας στο Σικάγο ενημερώνει για τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά κατεψυγμένων τροφίμων των Η.Π.Α. Συγκεκριμένα, το Γραφείο Ο.Ε.Υ. αναφέρει:

"Σύμφωνα με στοιχεία γνωστής εταιρείας ανάλυσης δεδομένων αγοράς:"Circana", οι διαρκώς μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις των Αμερικανών σε σειρά προϊόντων, όπως τα κατεψυγμένα τρόφιμα, ανέκαθεν δημοφιλή στις ΗΠΑ, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό μέρος του καλαθιού του νοικοκυριού τους, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στην ευκολία προετοιμασίας τους, αλλά και στην ανάγκη εξοικονόμησης χρημάτων. Η αύξηση των τιμών και του κόστους στέγασης, χωρίς συνακόλουθη αύξηση των εισοδημάτων, παράλληλα με την εξάντληση των αποταμιεύσεων και την παύση των κρατικών επιδομάτων της πανδημίας έχουν πιέσει σε μεγάλο βαθμό τα νοικοκυριά με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, το 60% και 52% των οποίων αντίστοιχα εξέφρασε ανησυχία για την επίδραση του πληθωρισμού στις τιμές των τροφίμων, ενώ το 28% των καταναλωτών επιλέγει προϊόντα αποκλειστικά με βάση την τιμή. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τη γενικότερη τάση στις ΗΠΑ, το 20% του καταναλωτικού κοινού αναζητά ακόμα και στα κατεψυγμένα τρόφιμα πιο υγιεινές “better-for-you” επιλογές, όπως προϊόντα που περιέχουν φυσικά, βιολογικά και λειτουργικά συστατικά, επιφέροντας αλλαγές στο κατεψυγμένο προϊόν όπως το γνωρίζαμε ως τώρα.

Υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς στις κατηγορίες προϊόντων ζύμης, κρέατος και ιχθυηρών, που προορίζονται σε οικογένειες με παιδιά κάτω των 12 ετών, το 41% των οποίων απάντησε ότι αποδίδει τεράστια σημασία στο αν τα προϊόντα είναι ωφέλημα για την υγεία και ανάπτυξη των παιδιών. Σημειώνεται αυξημένη ζήτηση σε κατεψυγμένες πατάτες, κρεμμύδια, φρούτα και επεξεργασμένα πουλερικά. Δυναμικές είναι επίσης οι κατηγορίες των σνακ και των μπισκότων Το 43% των καταναλωτών επιζητά επίσης την ποικιλία γεύσεων, επιλέγοντας κατεψυγμένα προϊόντα εμπνευσμένα από τη διεθνή κουζίνα (κορεατική, ινδική, ιαπωνική, κινεζική, ισπανική, καραϊβικής). Ανερχόμενες γεύσεις στα κατεψυγμένα προϊόντα είναι οι πικάντικες, με τη χρήση μπαχαρικών (καυτερές πιπεριές σε συνδυασμό με μέλι, μάνγκο, μοσχολέμονο, θαλασσινό αλάτι), Αυξήθηκαν κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις κατεψυγμένων προϊόντων.

Σε γενικές γραμμές, οι καταναλωτές αναζητούν τα σημεία πώλησης που προσφέρουν τις χαμηλότερες τιμές, καταφεύγοντας σε όλα τα κανάλια προμήθειας αγαθών από καταστήματα χονδρικής (άνοδος 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος) μέχρι καταστήματα για οικονομικές αγορές “Dollar Stores” (άνοδος 18%) και σημεία πώλησης του στρατού (άνοδος 15%). Άλλοι τρόποι εξοικονόμησης χρημάτων των νοικοκυριών είναι η επιλογή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και η χρήση κουπονιών που διακινούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Το 70% των καταναλωτών δήλωσαν ότι είναι πιθανότερο να επιλέξουν ένα νέο προϊόν, εάν η εταιρεία παραγωγής υιοθετεί πρακτικές υπέρ της αειφορίας.

Συμπερασματικά, απαραίτητη κρίνεται η συμπερίληψη στη συσκευασία οδηγιών προετοιμασίας για όλες τις ηλεκτρικές συσκευές (συμβατικό φούρνο, μικροκύματα και φριτέζα αέρα), με έμφαση στην ταχύτητα προετοιμασίας του γεύματος (“Speed-to-table”). Συγκεκριμένα, ως προς την τελευταία συσκευή, σημειώνουμε ότι οι πωλήσεις της έχουν καταγράψει αύξηση κατά 50%, σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Επίσης, σύνδεση των κατεψυγμένων, με άλλα προϊόντα του καταστήματος, ώστε να παρουσιάζεται μια ολοκληρωμένη πρόταση γεύματος η οποία να περιλαμβάνει και νωπά προϊόντα, (π.χ η παρασκευή ροφήματος με βάση τα κατεψυγμένα φρούτα, το φρέσκο γάλα και ξηρούς καρπούς). Καθοριστικής σημασίας είναι η αξιοποίηση των σύγχρονων influencers, που μπορούν να παρουσιάσουν μια συνταγή ή πρόταση σερβιρίσματος του προϊόντος εν είδει διαφήμισης αφήνοντας ένα δυνατό αποτύπωμα στη διαμόρφωση των καταναλωτικών συνηθειών του κοινού στο οποίο έκαστοι εξ αυτών απευθύνονται. Να διαφοροποιείται η μέθοδος προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού ανάλογα με την ηλικία και τη γενιά στην οποία αυτό ανήκει. Για παράδειγμα, η γενιά των Millennials προτιμά τα τρόφιμα βιολογικής προέλευσης και χαμηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα, η Generation X προτιμά τρόφιμα με υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης, ενώ οι Boomers επιθυμούν χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι. Παραμένει πάντως γεγονός ότι η αμερικανική αγορά, ειδικά τα μεγάλα αστικά κέντρα αυτής, όπως το Σικάγο, συνιστούν θερμοκοιτίδα ανάπτυξης νέων ιδεών και τάσεων σε κλάδους κομβικού ενδιαφέροντος για τη χώρα μας, όπως η διατροφή και εστίαση. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει επίσης να δοθεί στην τελευταία πρόταση σχετικά με την ηλικιακή τμηματοποίηση της αγοράς και τις αναδυόμενες νέες αγορές, με "οδηγό" τις νέες ηλικίες 18-25, (GenZ)"

Ο σχετικός σύνδεσμος για τις παραπάνω πληροφορίες στο πρωτότυπο κείμενο είναι

 

.

ΒΡΑΖΙΛΙΑ: Εισαγωγές Ελληνικών Ακτινιδίων - Ανταγωνισμός και Προοπτικές / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Σάο Πάολο

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Σάο Πάολο ενημερώνει για τη θέση της Ελλάδας ως προμηθευτή ακτινιδίων στην αγορά της Βραζιλίας παρουσιάζοντας στατιστικά στοιχεία.  

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ: Οικονομικές και Επιχειρηματικές Ειδήσεις - Ενημερωτικό Σημείωμα / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Μπουένος Άϊρες

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Μπουένος Άϊρες αποστέλλει ενημερωτικό σημείωμα με τις Οικονομικές και Επιχειρηματικές Ειδήσεις κατά το μήνα Απρίλιο 2024

ΚΑΝΑΔΑΣ: Μελέτη της Καναδικής Αγοράς Φέτας / Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Τορόντο

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Τορόντο ενημερώνει για τη Μελέτη σχετικά με την Καναδική Αγορά Φέτας και Ειδικών Τυριών.  

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ: Ενημερωτικό Δελτίο με Επιχειρηματικές Ειδήσεις / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Μπουένος Άϊρες

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων  της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Μπουένος Άϊρες ενημερώνει για το μηνιαίο δελτίο Μαρτίου 2024 το οποίο περιλαμβάνει επιχιερηματικές και οικονομικές ειδήσεις από την Αργεντινή. 

Υποχρέωση εγγραφής εγκαταστάσεων παραγωγής και επεξεργασίας τροφίμων, που πραγματοποιούν εξαγωγές προς το Μαρόκο, σε ηλεκτρονική πλατφόρμα

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Ραμπάτ ενημερώνει με έγγραφό του για την Υποχρέωση εγγραφής εγκαταστάσεων παραγωγής και επεξεργασίας τροφίμων, που πραγματοποιούν εξαγωγές προς το Μαρόκο, σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Η.Π.Α.: Στοιχεία Εισαγωγών Ελαιολάδου στις Η.Π.Α. / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στη Ν. Υόρκη

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών υποθέσεων της Ελλάδας στη Ν. Υόρκη ενημερώνει για τις εισαγωγές ελαιολάδου από διάφορες χώρες από το 2019 έως το 2023.

Η.Π.Α.: Οδηγός Επιχειρείν για το 2023 / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στην Ουάσιγκτων

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στην Ουάσιγκτων και το αντίστοιχο στον Άγιο Φραγκίσκο ενημερώνουν για τη σύνταξη και έκδοση Οδηγού Επιχειρείν στις Η.Π.Α. για το 2023.

΄Όπως αναφέρεται,  ο εν λόγω επιχειρηματικός οδηγός συντάχθηκε ως βάση ενημέρωσης της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας και περιλαμβάνει γενικές κατευθύνσεις και πληροφορίες.
Για αναλυτικότερη πληροφόρηση σχετικά με την έναρξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στις ΗΠΑ και την εισαγωγή προϊόντων στην αμερικανική αγορά, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να
ανατρέχουν στην εξαιρετικά χρηστική ιστοσελίδα της αμερικανικής διοίκησης usa.gov, όπου συγκεντρώνονται όλες οι επιμέρους ιστοσελίδες των αρμόδιων αμερικανικών Υπηρεσιών.

Στον εν λόγω κόμβο πληροφόρησης συμπεριλαμβάνονται γενικές κατηγορίες πληροφοριών (π.χ. βλ. ενότητα Small Business: Start a Business, Get an Import Lisence κλπ.), αλλά και ειδικότερες πληροφορίες (φορολογικά θέματα, διαφήμιση, μάρκετινγκ), έως και για το θεσμικό πλαίσιο καιτις αρμόδιες Υπηρεσίες ανά Πολιτεία (State & Local).

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ: Μικρομεσαίες επιχειρήσεις εξάγουν Κρέατα και Προϊόντα Χοιρινού Κρέατος / Πηγή: Πρεσβεία της Αργεντινής στην Ελλάδα

Η Πρεσβεία της Αργεντινής στην Αθήνα μάς ενημερώνει για μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας τους οι οποίες εξάγουν κρέατα και προϊόντα χοιρινού κρέατος.

ΒΡΑΖΙΛΙΑ: Συνοπτική Επισκόπηση της Αγοράς Ακτινιδίων / Γραφείο Ο.Ε.Υ. στον Αγ. Παύλο

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στον Άγιο Παύλο ενημερώνει για συνοπτική επισκόπηση της Αγοράς Ακτινιδίων στη Βραζιλία