Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων στο Σικάγο μάς ενημερώνει ότι η εταιρεία ερευνών αγοράς Path to Purchace Institute με έδρα το Σικάγο, δημοσίευσε έρευνα με τίτλο «Decoding Gen Z’s Commerce Habits», την οποία επιμελήθηκε η Liz Fogerty, ειδικός με εμπειρία 25 ετών στο χώρο του στρατηγικού marketing.
Η έρευνα αφορά στην καταναλωτική συμπεριφορά της Γενιάς Ζ, η οποία στην έρευνα ορίζεται ως τα άτομα που γεννήθηκαν από το 1997 έως το 2006. Πρόκειται για μια ομάδα του πληθυσμού (20%, 67 εκ.) της οποίας την διαρκώς αυξανόμενη αγοραστική ισχύ διεκδικούν οι εδώ δραστηριοποιούμενες εταιρείες.
Η Γενιά Ζ διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τις προηγούμενες ως προς τη νοοτροπία, την οικονομική αντίληψη και τις αξίες, γεγονός που ανακλάται στην καταναλωτική της συμπεριφορά. Η εν θέματι έρευνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί, κατά την κρίση σας, ως εργαλείο καθώς πληροφορεί για τα κάτωθι:
- Συχνότητα αγορών ανά κατηγορία καταναλωτικού αγαθού
- Πραγματοποίηση ηλεκτρονικής ή αυτοπρόσωπης αγοράς ανά κατηγορία και αιτίες προτίμησης εκάστης μεθόδου
- Τι αναγνωρίζεται ως θετικό ή αρνητικό στοιχείο της κάθε μεθόδου αγοράς
- Από ποια ιστοσελίδα ξεκινά η ηλεκτρονική αναζήτηση ανά ηλικία (Amazon 52%, Google 43%, εταιρική ιστοσελίδα 28%, Tik Tok 16% κ.ο.κ.) και που οφείλεται η προτίμηση
- Συχνότητα διερεύνησης της αγοράς ή αναζήτησης έμπνευσης
- Επιλογή συσκευής κατά την ηλεκτρονικής έρευνας (τηλέφωνο, laptop ή tablet)
- Προτίμηση κοινωνικού δικτύου για αναζήτηση προϊόντων καθημερινής κατανάλωσης καθώς και προτιμώμενο τμήμα της εφαρμογής (πχ. “Recommended for you”)
- Ανταπόκριση στις ηλεκτρονικές διαφημίσεις
- Χαρακτηριστικά μιας ελκυστικής ηλεκτρονικής διαφήμισης
- Πηγές επιρροής για την πραγματοποίηση μιας αγοράς
- Καταγραφή κοινωνικής συμπεριφοράς που σχετίζεται με την αυτοπρόσωπη αγορά με φυσική παρουσία στο κατάστημα
- Επίδραση εταιρικών πολιτικών προώθησης
- Προτιμώμενες μέθοδοι παραλαβής ( πχ curbside, pickup κοκ)
- Εταιρεία delivery (Door Dash, Uber Eats, Amazon Fresh, Instacart, Imperfect Foods κοκ) και συχνότητα χρήσης
- Δημοφιλέστερο κατάστημα λιανικής πώλησης ανά κατηγορία αγαθού
- Χρήση Non Fungible Tokens (NFTs)