Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων στο Σικάγο μάς ενημερώνει ότι η  εταιρεία ερευνών αγοράς Path to Purchace Institute με έδρα το Σικάγο, δημοσίευσε έρευνα με τίτλο «Decoding Gen Z’s Commerce Habits», την οποία επιμελήθηκε η Liz Fogerty, ειδικός με εμπειρία 25 ετών στο χώρο του στρατηγικού marketing.

Η έρευνα αφορά στην καταναλωτική συμπεριφορά της Γενιάς Ζ, η οποία στην έρευνα ορίζεται ως τα άτομα που γεννήθηκαν από το 1997 έως το 2006. Πρόκειται για μια ομάδα του πληθυσμού (20%, 67 εκ.) της οποίας την διαρκώς αυξανόμενη αγοραστική ισχύ διεκδικούν οι εδώ δραστηριοποιούμενες εταιρείες.

Η Γενιά Ζ διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τις προηγούμενες ως προς τη νοοτροπία, την οικονομική αντίληψη και τις αξίες, γεγονός που ανακλάται στην καταναλωτική της συμπεριφορά. Η εν θέματι έρευνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί, κατά την κρίση σας, ως εργαλείο καθώς πληροφορεί για τα κάτωθι:

- Συχνότητα αγορών ανά κατηγορία καταναλωτικού αγαθού

- Πραγματοποίηση ηλεκτρονικής ή αυτοπρόσωπης αγοράς ανά κατηγορία και αιτίες προτίμησης εκάστης μεθόδου

- Τι αναγνωρίζεται ως θετικό ή αρνητικό στοιχείο της κάθε μεθόδου αγοράς

-  Από ποια ιστοσελίδα ξεκινά η ηλεκτρονική αναζήτηση ανά ηλικία (Amazon 52%, Google 43%, εταιρική ιστοσελίδα 28%, Tik Tok 16% κ.ο.κ.) και που οφείλεται η προτίμηση

- Συχνότητα διερεύνησης της αγοράς ή αναζήτησης έμπνευσης

- Επιλογή συσκευής κατά την ηλεκτρονικής έρευνας (τηλέφωνο, laptop ή tablet)

- Προτίμηση κοινωνικού δικτύου για αναζήτηση προϊόντων καθημερινής κατανάλωσης καθώς και προτιμώμενο τμήμα της εφαρμογής (πχ. “Recommended for you”)

- Ανταπόκριση στις ηλεκτρονικές διαφημίσεις

- Χαρακτηριστικά μιας ελκυστικής ηλεκτρονικής διαφήμισης

- Πηγές επιρροής για την πραγματοποίηση μιας αγοράς

- Καταγραφή κοινωνικής συμπεριφοράς που σχετίζεται με την αυτοπρόσωπη αγορά με φυσική παρουσία στο κατάστημα

- Επίδραση εταιρικών πολιτικών προώθησης

- Προτιμώμενες μέθοδοι παραλαβής ( πχ curbside, pickup κοκ)

- Εταιρεία delivery (Door Dash, Uber Eats, Amazon Fresh, Instacart, Imperfect Foods κοκ) και συχνότητα χρήσης

- Δημοφιλέστερο κατάστημα λιανικής πώλησης ανά κατηγορία αγαθού

- Χρήση Non Fungible Tokens (NFTs)