ΙΤΑΛΙΑ: Διεθνείς Εκθέσεις Μόδας στο Μιλάνο (Σεπτέμβριος 2024) - Ελληνική συμμετοχή / Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Μιλάνο
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Δημοσιεύθηκε : Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2024 11:37
ΘΕΜΑ: Διεθνείς Εκθέσεις Μόδας στο Μιλάνο (Σεπτέμβριος 2024) - Ελληνική συμμετοχή
Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο μιλάνο ενημερώνει για τα εξής:
"Οι εκθέσεις μόδας στο Μιλάνο για το Σεπτέμβριο του 2024, που πραγματοποιήθηκαν στο εκθεσιακό κέντρο Fiera Milano (Rho), επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά τη σημαντική θέση της πόλης ως διεθνές κέντρο της μόδας. Οι εκδηλώσεις MICAM Milano (Διεθνής Έκθεση Υποδημάτων), Milano Fashion & Jewels (Διεθνής Έκθεση Μόδας και Κοσμήματος), MIPEL (Διεθνής Έκθεση Δερμάτινων Αξεσουάρ) LINEAPELLE (Διεθνής Έκθεση Δερμάτων) και The One
Milano (εκθεσιακό σόου γυναικείου haut-à-porter), που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα, συγκέντρωσαν 40.950 επαγγελματίες επισκέπτες, εκ των οποίων το 45% προήλθε από το εξωτερικό, εκπροσωπώντας συνολικά 140 χώρες.Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία των διοργανωτών, οι χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις από την Ευρώπη ήταν η Ισπανία, η Γερμανία και η Γαλλία. Η αγορά της Βόρειας Αμερικής σημείωσε διψήφια αύξηση επισκεπτών, κυρίως από τον Καναδά και τις ΗΠΑ, ενώ ιδιαίτερη δυναμική εμφάνισαν και οι αγορές της Άπω Ανατολής, με την Κίνα και την Ιαπωνία να πρωτοστατούν.
Η συνεργασία μεταξύ των εκθέσεων αποδεικνύει τη σημασία της συνδυασμένης προβολής διαφορετικών κλάδων της μόδας, από την πρώτη ύλη έως το τελικό προϊόν, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις για επαγγελματίες του χώρου. Οι εν λόγω εκθέσεις παρουσίασαν την αιχμή της καινοτομίας, ανταποκρινόμενες στις ανάγκες της αγοράς, ακόμα και σε δύσκολες εποχές.
Η βιωσιμότητα και η ψηφιοποίηση αναδείχθηκαν ως κεντρικοί πυλώνες, με ιδιαίτερη έμφαση στις σύγχρονες μεθόδους παραγωγής και την αλυσίδα αξίας.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, παρέχοντας στους νέους ευκαιρίες να έρθουν σε άμεση επαφή με τον κόσμο των επιχειρήσεων. Η συμμετοχή του Υπουργού Παιδείας και Αξίας της Ιταλίας, Giuseppe Valditara, κατά τα εγκαίνια, ανέδειξε τη σημασία της επένδυσης στις νέες γενιές και στα αναδυόμενα επαγγέλματα του κλάδου της μόδας και της κατασκευής.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις έδωσαν για μια ακόμη φορά το παρόν, τόσο ως εκθέτες στην MICAM, την FASHION & JEWELS και στη MIPEL, -με πολυάριθμη αντιπροσωπεία που συντόνισε το Enterprise Greece-, όσο και ως επισκέπτες, με επιχειρηματική αποστολή που συντόνισε το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, η ελληνική επιχειρηματική αποστολή εκθετών αποτελούνταν από συνολικά 46 ελληνικές εταιρείες σε διάφορους κλάδους όπως των ψευδοκοσμημάτων, υποδημάτων, αξεσουάρ και δέρματος (βλ. αναλυτικούς πίνακες επιχειρήσεων στο παράρτημα).
Από πλευράς Γραφείου ΟΕΥ-Μιλάνου, προκειμένου να υποστηριχθεί η ελληνική συμμετοχή στις εν λόγω Διεθνείς Εκθέσεις Μόδας, πραγματοποιήθηκαν οι εξής ενέργειες:
Ενημερώθηκαν για την ελληνική συμμετοχή στην έκθεση και το πρόγραμμα εκδηλώσεων εδώ φορείς και επιχειρήσεις.
Απεστάλησαν σε όλους τους συμμετέχοντες κατάλογοι εγχώριων επιχειρήσεων, ανάλογα με το εταιρικό προφίλ της κάθε ελληνικής επιχείρησης.
Απεστάλη ειδική ενημέρωση στους Έλληνες εκθέτες, για τον τρόπο λειτουργείας ειδικής πλατφόρμας, η οποία επιτρέπει την καλύτερη οργάνωση των Β2Β μεταξύ εκθετών και buyers, μέσω μιας εφαρμογής matching.
Διευκολύνθηκαν, όσοι εκθέτες το είχαν ανάγκη, ως προς την ανεύρεση διερμηνέων, για την καλύτερη επικοινωνία τους στα Β2Β με τις εγχώριες εταιρείες, στην ιταλική γλώσσα.
Επιπλέον, η εκπρόσωπος του Γραφείου Ο.Ε.Υ. στο Μιλάνο, συνοδευόμενη από τον επιτόπιο συνεργάτη της, επισκέφθηκε τα περίπτερα των ελληνικών επιχειρήσεων σε όλες τις εκθέσεις και είχε την ευκαιρία να συζητήσει κατ’ ιδίαν ειδικότερα θέματα, όπως για παράδειγμα ορισμένες οργανωτικές αδυναμίες των εκθέσεων, καθώς και τις προοπτικές και τις προκλήσεις περαιτέρω ανάπτυξης και παρουσίας των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.
Στο πλαίσιο αυτό, το Γραφείο ΟΕΥ-Μιλάνου εκπόνησε κλαδικά ενημερωτικά σημειώματα για την αγορά υποδημάτων και τον τομέα Βυρσοδεψίας στην Ιταλία, τα οποία προώθησε στις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.
Εν κατακλείδι, οι περισσότεροι εκθέτες, παρά τις οργανωτικές επισημάνσεις,συμφώνησαν στη διαπίστωση ότι, οι εν θέματι εκθέσεις στο Μιλάνο για το 2024 επιβεβαίωσαν για ακόμα μία φορά τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στον κλάδο της μόδας, όχι μόνο ως εκθεσιακός χώρος αλλά και ως διεθνή πλατφόρμα ανάπτυξης συνεργασιών. Εξάλλου, η ισχυρή συμμετοχή από το εξωτερικό και οι σημαντικές επαφές που προέκυψαν αποδεικνύουν τη σημασία τους για τις παγκόσμιες επιχειρηματικές τάσεις".