Συμβουλές

ΒΡΑΖΙΛΙΑ: Η οικονομία της Βραζιλίας και οι διμερείς οικονομικές και εμπορικές σχέσεις Ελλάδος – Βραζιλίας το 2024 / Γραφείο Ο.Ε.Υ. στον Άγιο Παύλο

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στον Άγιο Παύλο ενημερώνει για την οικονομία της Βραζιλίας και τις διμερείς οικονομικές και εμπορικές σχέσεις Ελλάδος – Βραζιλίας το 2024. 

Η.Π.Α.: Έρευνα αγοράς για την αγορά καλλυντικών των ΗΠΑ / Πηγή; Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ουάσιγκτων

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στην Ουάσιγκτων έχει δημοσιεύσει έρευνα αγοράς για την αγορά καλλυντικών των ΗΠΑ.  

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ: Οικονομικές και Επιχειρηματικές Ειδήσεις - Ενημερωτικό Σημείωμα / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Μπουένος Άϊρες

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Μπουένος Άϊρες αποστέλλει ενημερωτικό σημείωμα με τις Οικονομικές και Επιχειρηματικές Ειδήσεις κατά το μήνα Απρίλιο 2024

ΒΡΑΖΙΛΙΑ: Η Αγορά Οίνου στη Βραζιλία / Πηγή; Γραφείο Ο.Ε.Υ. στον Αγ. Παύλο

Το Γραφείο Οικοπνομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στον Άγιο Παύλο ενημερώνει σχετικά με κλαδική μελέτη για την αγορά του κρασιού στη Βραζιλία. 

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ: Ενημερωτικό Δελτίο με Επιχειρηματικές Ειδήσεις / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Μπουένος Άϊρες

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων  της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Μπουένος Άϊρες ενημερώνει για το μηνιαίο δελτίο Μαρτίου 2024 το οποίο περιλαμβάνει επιχιερηματικές και οικονομικές ειδήσεις από την Αργεντινή. 

Η.Π.Α.: Ενδιαφέρουσες εξελίξεις στην αμερικανική αγορά αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών / Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Σικάγο

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Σικάγο ενημερώνει για ενδιαφέρουσες εξελίξεις που παρουσιάζει η αμερικανική αγορά αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών. Συγκεκριμένα αναφέρονται τα ακόλουθα: 

Στο πλαίσιο τακτικής παρακολούθησης των τάσεων της αγοράς των ΗΠΑ, το Γραφείο μας συμμετείχε σε πρόσφατο διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο “Sips: Changing Consumer Beverage Preferences”, το οποίο πραγματοποιήθηκε, με διοργανωτή την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων αγοράς, Circana, που εδρεύει στο Σικάγο. Συζητήθηκαν οι τρέχουσες εξελίξεις στην αμερικανική αγορά αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών, ενώ σύμφωνα με τρέχοντα στοιχεία της αγοράς αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών των στις ΗΠΑ, καταγράφονται, (εξαιρουμένων των μπαρ και των νυχτερινών κέντρων), πωλήσεις συνολικής αξίας $483 δισεκατομμυρίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση ποτών στις ΗΠΑ παρουσιάζει αυξητικές τάσεις: Ενώ το 2023 ήταν $1.482, το 2024 ανήλθε στα $1.505, με το προβάδισμα να αφορά, κυρίως, τα μη-αλκοολούχα ποτά. Συνοπτικά, επισημάνθηκαν τα ακόλουθα σημαντικότερα σημεία αναφοράς: 1. Στα κοινά χαρακτηριστικά στις κατηγορίες ποτών που αυξάνουν δυναμικά τον όγκο πωλήσεων περιλαμβάνεται, κυρίως εδώ πεποίθηση πως κατανάλωση εν λόγω ποτών έχει επωφελείς ιδιότητες για την υγεία, όπως η διατήρηση της ενέργειας, η χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλλά και η ευκολία στην κατανάλωσή τους. 2. Τα λειτουργικά ποτά ή αλλιώς, “functional drinks” έχουν μεταμορφώσει το τοπίο της εδώ αγοράς ποτών κατά την τελευταία τετραετία και παραμένουν στην κορυφή, εμφανιζόμενα ως επωφελή για την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος (28%), τη διατήρηση της ενέργειας σε υψηλά επίπεδα (17%) και τη διευκόλυνση της πέψης (17%) και προβάλλοντας την υψηλή περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες (21%) ή πρεβιοτικά και προβιοτικά (17%). 3. Τα λειτουργικά ποτά διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα-στόχο: Για παράδειγμα, η πλέον νεότερη γενιά που εκπροσωπείται από ηλικίες εκείνων που έχουν γεννηθεί από το 1997 και εντεύθεν, (Gen Z), δείχνει προτίμηση στην κατηγορία “Liquid Drink Enhancers”. 4. Όσον αφορά τις άλλες γενιές, Millennials (1981-1996), Gen X (1965-1980) καθώς και Boomers (1946-1964), δείχνουν προτίμηση στην κατηγορία ποτών για τον έλεγχο του βάρους, με έμφαση στα διατροφικά οφέλη, ενώ οι Seniors, (1925-1945), δείχνουν πρωταρχικό ενδιαφέρον στην κατηγορία των έτοιμων κοκτέιλ. 5. Ομοίως, οι Αμερικανοί καταναλωτές αναζητούν “better for you” επιλογές και στην κατηγορία των υποκατάστατων αλκοολούχων ποτών χωρίς αλκοόλ, όπως η μπύρα και το κρασί. 6. Η καινοτομία αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των κορυφαίων προϊόντων της κατηγορίας (π.χ. Athletic Brewing Co., Olipop, Poppi). 7. Επικρατέστερες γεύσεις την τρέχουσα χρονική περίοδο είναι οι παρακάτω: Ginger Ale, Λεμόνι - Μοσχολέμονο, Πιπέρι, Κεράσι, Βανίλια, φρουτώδεις γεύσεις, Cola. Περαιτέρω, από πλευράς σχετικών προτάσεων, διατυπώθηκαν τα εξής: - Μεγάλες εταιρείες της κατηγορίας χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προβάλλουν τα προϊόντα τους κυρίως με τρείς τρόπους: α) Συνεργασία με διάσημα πρόσωπα, β) Αξιοποίηση των influencers ως πρεσβευτών του προϊόντος τους, για πιο συγκεκριμένη στόχευση του καταναλωτικού κοινού και γ) Οργανική προώθηση του προϊόντος τους από τους χρήστες των social media, για μια περισσότερο γενικευμένη στόχευση του κοινού και τη δημιουργία viral τάσεων. - Επειδή το αμερικανικό καταναλωτικό κοινό έχει στραφεί, πέραν των social media, και στον έντυπο τύπο προκειμένου να ενημερωθεί για τρόπους διαφύλαξης της υγείας και της ευεξίας του, η μελέτη του σχετικού τύπου με την παράλληλη παρακολούθηση της αντίστοιχης τεχνολογίας, όπως οι νέες συσκευές για παρασκευή ροφημάτων στο σπίτι (π.χ. Slushi Professional Frozen Drink Maker, Blast Portable Blender, Thirsty Drink System) δύνανται να αποκαλύψουν στον ενδιαφερόμενο τις ανερχόμενες καταναλωτικές τάσεις στην αγορά ποτών των ΗΠΑ. Ενδεικτικά αναφέρονται οι πιο δημοφιλείς τίτλοι: “Juicing for Beginners: The Essential Guide to Juicing Recipes and Juicing for Weight Loss”, Callisto Publishing, “Toxic Superfoods: How Oxalate Overload Is Making You Sick and How to Get Better”, Rodale Books και “The Inflammation Spectrum: Find Your Food Triggers and Reset Your System”, Avery. Ως προς τυχόν ενδιαφέρον ελληνικής συμμετοχής και διεκδίκησης μεριδίου αγοράς στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αγορά των ΗΠΑ, πέραν των οίνων και λοιπών αλκοολούχων εθνικών ποτών, (ούζο κλπ), επισημαίνουμε συγκριτικό πλεονέκτημα ελληνικών φυσικών χυμών, (λεμονάδας, πορτοκαλάδας, κλπ), των οποίων η «φυσικότητα», αλλά και η «σπιτικότητα» (“home made”) των συστατικών θα μπορούσε να συνίσταται σε βασικό μοχλό προώθησης ενός τέτοιου προϊόντος, ικανού να προσελκύσει τις παραπάνω ηλικιακές ομάδες, κοινό χαρακτηριστικό των οποίων είναι η διατήρηση της υγείας και ευζωίας.

Για περισσότερες πληροφορίες στην αγγλική γλώσσα εδώ.

 

Η.Π.Α.: Στοιχεία Εισαγωγών Ελαιολάδου στις Η.Π.Α. / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στη Ν. Υόρκη

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών υποθέσεων της Ελλάδας στη Ν. Υόρκη ενημερώνει για τις εισαγωγές ελαιολάδου από διάφορες χώρες από το 2019 έως το 2023.

Η.Π.Α.: Εξελίξεις στην αγορά κατεψυγμένων τροφίμων των ΗΠΑ / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Σικάγο

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) της Ελλάδας στο Σικάγο ενημερώνει για τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά κατεψυγμένων τροφίμων των Η.Π.Α. Συγκεκριμένα, το Γραφείο Ο.Ε.Υ. αναφέρει:

"Σύμφωνα με στοιχεία γνωστής εταιρείας ανάλυσης δεδομένων αγοράς:"Circana", οι διαρκώς μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις των Αμερικανών σε σειρά προϊόντων, όπως τα κατεψυγμένα τρόφιμα, ανέκαθεν δημοφιλή στις ΗΠΑ, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό μέρος του καλαθιού του νοικοκυριού τους, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στην ευκολία προετοιμασίας τους, αλλά και στην ανάγκη εξοικονόμησης χρημάτων. Η αύξηση των τιμών και του κόστους στέγασης, χωρίς συνακόλουθη αύξηση των εισοδημάτων, παράλληλα με την εξάντληση των αποταμιεύσεων και την παύση των κρατικών επιδομάτων της πανδημίας έχουν πιέσει σε μεγάλο βαθμό τα νοικοκυριά με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, το 60% και 52% των οποίων αντίστοιχα εξέφρασε ανησυχία για την επίδραση του πληθωρισμού στις τιμές των τροφίμων, ενώ το 28% των καταναλωτών επιλέγει προϊόντα αποκλειστικά με βάση την τιμή. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τη γενικότερη τάση στις ΗΠΑ, το 20% του καταναλωτικού κοινού αναζητά ακόμα και στα κατεψυγμένα τρόφιμα πιο υγιεινές “better-for-you” επιλογές, όπως προϊόντα που περιέχουν φυσικά, βιολογικά και λειτουργικά συστατικά, επιφέροντας αλλαγές στο κατεψυγμένο προϊόν όπως το γνωρίζαμε ως τώρα.

Υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς στις κατηγορίες προϊόντων ζύμης, κρέατος και ιχθυηρών, που προορίζονται σε οικογένειες με παιδιά κάτω των 12 ετών, το 41% των οποίων απάντησε ότι αποδίδει τεράστια σημασία στο αν τα προϊόντα είναι ωφέλημα για την υγεία και ανάπτυξη των παιδιών. Σημειώνεται αυξημένη ζήτηση σε κατεψυγμένες πατάτες, κρεμμύδια, φρούτα και επεξεργασμένα πουλερικά. Δυναμικές είναι επίσης οι κατηγορίες των σνακ και των μπισκότων Το 43% των καταναλωτών επιζητά επίσης την ποικιλία γεύσεων, επιλέγοντας κατεψυγμένα προϊόντα εμπνευσμένα από τη διεθνή κουζίνα (κορεατική, ινδική, ιαπωνική, κινεζική, ισπανική, καραϊβικής). Ανερχόμενες γεύσεις στα κατεψυγμένα προϊόντα είναι οι πικάντικες, με τη χρήση μπαχαρικών (καυτερές πιπεριές σε συνδυασμό με μέλι, μάνγκο, μοσχολέμονο, θαλασσινό αλάτι), Αυξήθηκαν κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις κατεψυγμένων προϊόντων.

Σε γενικές γραμμές, οι καταναλωτές αναζητούν τα σημεία πώλησης που προσφέρουν τις χαμηλότερες τιμές, καταφεύγοντας σε όλα τα κανάλια προμήθειας αγαθών από καταστήματα χονδρικής (άνοδος 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος) μέχρι καταστήματα για οικονομικές αγορές “Dollar Stores” (άνοδος 18%) και σημεία πώλησης του στρατού (άνοδος 15%). Άλλοι τρόποι εξοικονόμησης χρημάτων των νοικοκυριών είναι η επιλογή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και η χρήση κουπονιών που διακινούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Το 70% των καταναλωτών δήλωσαν ότι είναι πιθανότερο να επιλέξουν ένα νέο προϊόν, εάν η εταιρεία παραγωγής υιοθετεί πρακτικές υπέρ της αειφορίας.

Συμπερασματικά, απαραίτητη κρίνεται η συμπερίληψη στη συσκευασία οδηγιών προετοιμασίας για όλες τις ηλεκτρικές συσκευές (συμβατικό φούρνο, μικροκύματα και φριτέζα αέρα), με έμφαση στην ταχύτητα προετοιμασίας του γεύματος (“Speed-to-table”). Συγκεκριμένα, ως προς την τελευταία συσκευή, σημειώνουμε ότι οι πωλήσεις της έχουν καταγράψει αύξηση κατά 50%, σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Επίσης, σύνδεση των κατεψυγμένων, με άλλα προϊόντα του καταστήματος, ώστε να παρουσιάζεται μια ολοκληρωμένη πρόταση γεύματος η οποία να περιλαμβάνει και νωπά προϊόντα, (π.χ η παρασκευή ροφήματος με βάση τα κατεψυγμένα φρούτα, το φρέσκο γάλα και ξηρούς καρπούς). Καθοριστικής σημασίας είναι η αξιοποίηση των σύγχρονων influencers, που μπορούν να παρουσιάσουν μια συνταγή ή πρόταση σερβιρίσματος του προϊόντος εν είδει διαφήμισης αφήνοντας ένα δυνατό αποτύπωμα στη διαμόρφωση των καταναλωτικών συνηθειών του κοινού στο οποίο έκαστοι εξ αυτών απευθύνονται. Να διαφοροποιείται η μέθοδος προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού ανάλογα με την ηλικία και τη γενιά στην οποία αυτό ανήκει. Για παράδειγμα, η γενιά των Millennials προτιμά τα τρόφιμα βιολογικής προέλευσης και χαμηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα, η Generation X προτιμά τρόφιμα με υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης, ενώ οι Boomers επιθυμούν χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι. Παραμένει πάντως γεγονός ότι η αμερικανική αγορά, ειδικά τα μεγάλα αστικά κέντρα αυτής, όπως το Σικάγο, συνιστούν θερμοκοιτίδα ανάπτυξης νέων ιδεών και τάσεων σε κλάδους κομβικού ενδιαφέροντος για τη χώρα μας, όπως η διατροφή και εστίαση. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει επίσης να δοθεί στην τελευταία πρόταση σχετικά με την ηλικιακή τμηματοποίηση της αγοράς και τις αναδυόμενες νέες αγορές, με "οδηγό" τις νέες ηλικίες 18-25, (GenZ)"

Ο σχετικός σύνδεσμος για τις παραπάνω πληροφορίες στο πρωτότυπο κείμενο είναι

 

.

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ: Μικρομεσαίες επιχειρήσεις εξάγουν Κρέατα και Προϊόντα Χοιρινού Κρέατος / Πηγή: Πρεσβεία της Αργεντινής στην Ελλάδα

Η Πρεσβεία της Αργεντινής στην Αθήνα μάς ενημερώνει για μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας τους οι οποίες εξάγουν κρέατα και προϊόντα χοιρινού κρέατος.

ΒΡΑΖΙΛΙΑ: Εισαγωγές Ελληνικών Ακτινιδίων - Ανταγωνισμός και Προοπτικές / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Σάο Πάολο

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Σάο Πάολο ενημερώνει για τη θέση της Ελλάδας ως προμηθευτή ακτινιδίων στην αγορά της Βραζιλίας παρουσιάζοντας στατιστικά στοιχεία.