Συμβουλές

Η.Π.Α.: Στοιχεία Εισαγωγών για Ελαιόλαδο, Μέλι, Ξύδι / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ.

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη ενημερώνει για τα εξής:

Στοιχεία Εισαγωγών για Ελαιόλαδο

Στοιχεία Εισαγωγών για Μέλι

Στοιχεία Εισαγωγών για Ξύδι

ΒΡΑΖΙΛΙΑ: Ετήσια 'Εκθεση 2021 / Γραφείο Ο.Ε.Υ. στον Αγ.Παύλο

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στον Αγ. Παύλο μάς κοινοποιεί την Ετήσια Έκθεση 2021 για την Οικονομία της χώρας και για τις Διμερείς Οικονομικές και Εμπορικές Σχέσεις της Βραζιλίας με την Ελλάδα.

Η.Π.Α.: Ο Κλάδος των Αρτοπαρασκευασμάτων / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ/ στη Ν. Υόρκη

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη παρουσιάζει τον Κλάδο των Αρτοπαρασκευασμάτων στις Η.Π.Α., δίνει στοιχεία για την προσφορά και τη ζήτηση, το εξωτερικό εμπόριο, τα δίκτυα διανομής και τα συμπεράσματα για τις δυνατότητες των ελληνικών προϊόντων στη συγκεκριμένη αγορά. 

Καναδάς: Ετήσια Έκθεση για την Οικονομία της χώρας - Διμερείς Σχέσεις με την Ελλάδα / Πηγή; Γραφείο Ο.Ε.Υ. στην Οττάβα

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στη Οττάβα μάς ενημερώνει για την Ετήσια Έκθεση σχετικά με την οικονομία του Καναδά και των διμερών εμπορικών σχέσεων με την Ελλάδα.

Για να διαβάσετε το σχετικό ενημερωτικό εδώ.

Η.Π.Α.: Ερμηνεία της καταναλωτικής συμπεριφοράς της Γενιάς Ζ στις ΗΠΑ– Έρευνα αγοράς Path to Purchace Institute «Decoding Gen Z’s Commerce Habits» (Σικάγο, Ιούλιος 2022)

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων στο Σικάγο μάς ενημερώνει ότι η  εταιρεία ερευνών αγοράς Path to Purchace Institute με έδρα το Σικάγο, δημοσίευσε έρευνα με τίτλο «Decoding Gen Z’s Commerce Habits», την οποία επιμελήθηκε η Liz Fogerty, ειδικός με εμπειρία 25 ετών στο χώρο του στρατηγικού marketing.

Η έρευνα αφορά στην καταναλωτική συμπεριφορά της Γενιάς Ζ, η οποία στην έρευνα ορίζεται ως τα άτομα που γεννήθηκαν από το 1997 έως το 2006. Πρόκειται για μια ομάδα του πληθυσμού (20%, 67 εκ.) της οποίας την διαρκώς αυξανόμενη αγοραστική ισχύ διεκδικούν οι εδώ δραστηριοποιούμενες εταιρείες.

Η Γενιά Ζ διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τις προηγούμενες ως προς τη νοοτροπία, την οικονομική αντίληψη και τις αξίες, γεγονός που ανακλάται στην καταναλωτική της συμπεριφορά. Η εν θέματι έρευνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί, κατά την κρίση σας, ως εργαλείο καθώς πληροφορεί για τα κάτωθι:

- Συχνότητα αγορών ανά κατηγορία καταναλωτικού αγαθού

- Πραγματοποίηση ηλεκτρονικής ή αυτοπρόσωπης αγοράς ανά κατηγορία και αιτίες προτίμησης εκάστης μεθόδου

- Τι αναγνωρίζεται ως θετικό ή αρνητικό στοιχείο της κάθε μεθόδου αγοράς

-  Από ποια ιστοσελίδα ξεκινά η ηλεκτρονική αναζήτηση ανά ηλικία (Amazon 52%, Google 43%, εταιρική ιστοσελίδα 28%, Tik Tok 16% κ.ο.κ.) και που οφείλεται η προτίμηση

- Συχνότητα διερεύνησης της αγοράς ή αναζήτησης έμπνευσης

- Επιλογή συσκευής κατά την ηλεκτρονικής έρευνας (τηλέφωνο, laptop ή tablet)

- Προτίμηση κοινωνικού δικτύου για αναζήτηση προϊόντων καθημερινής κατανάλωσης καθώς και προτιμώμενο τμήμα της εφαρμογής (πχ. “Recommended for you”)

- Ανταπόκριση στις ηλεκτρονικές διαφημίσεις

- Χαρακτηριστικά μιας ελκυστικής ηλεκτρονικής διαφήμισης

- Πηγές επιρροής για την πραγματοποίηση μιας αγοράς

- Καταγραφή κοινωνικής συμπεριφοράς που σχετίζεται με την αυτοπρόσωπη αγορά με φυσική παρουσία στο κατάστημα

- Επίδραση εταιρικών πολιτικών προώθησης

- Προτιμώμενες μέθοδοι παραλαβής ( πχ curbside, pickup κοκ)

- Εταιρεία delivery (Door Dash, Uber Eats, Amazon Fresh, Instacart, Imperfect Foods κοκ) και συχνότητα χρήσης

- Δημοφιλέστερο κατάστημα λιανικής πώλησης ανά κατηγορία αγαθού

- Χρήση Non Fungible Tokens (NFTs)

Αργεντινή: Επιχειρηματικές Ειδήσεις (πηγή: OEY)

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της Ελληνικής Πρεσβείας στο Μπουένος Άιρες, ενημερώνει σχετικά με επιχειρηματικά νέα της Αργεντινής. Περισσότερα εδώ.

Η.Π.Α.: Σφυγμομέτρηση της αγοράς τροφίμων και ποτών ΗΠΑ και εκτιμήσεις για το 2023 – Παρουσίαση της εταιρείας IRI - NPD (Σικάγο, 23 Αυγούστου 2022) / Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Σικάγο

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Σικάγο μάς ενημερώνει για τα ακόλουθα:

"Η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI - NPD με έδρα το Σικάγο διοργάνωσε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «The Shifting Market for Complete Food – And What to Expect Next», όπου παρουσιάστηκε η ομότιτλη έρευνα αγοράς με τρείς άξονες: α) Αλλαγές στη ζήτηση τροφίμων και ποτών, β) Επίδραση του πληθωρισμού στην κατανάλωση τροφίμων και ποτών και γ) Εκτιμήσεις για το 2023. Το υλικό της έρευνας είναι συνημμένο στην παρούσα δημοσίευση.

                 Η έρευνα, σε μεγάλο βαθμό, επιβεβαιώνει τις αλλαγές, που παρατηρούμε στην καταναλωτική συμπεριφορά των Αμερικανών σε ό,τι αφορά την κατανάλωση τροφίμων και ποτών, όπως επισημαίνονται σε προηγούμενα έγγραφά μας.  Από την παρουσίαση συγκρατούμε τα κάτωθι σημεία ελληνικού ενδιαφέροντος:

Α) Αλλαγές στη ζήτηση τροφίμων και ποτών

ž   Κυρίαρχη τάση η κατανάλωση των βασικών γευμάτων και ποτών στο σπίτι (μεταβολή 2019-22 9,7%) αντί για έξω (-6,4%). Η τάση ενδυναμώνεται και από την ενίσχυση της τηλεργασίας ως μοντέλου εργασίας.

ž   Αναδεικνύεται η ευκολία και ταχύτητα στην προετοιμασία του γεύματος, χωρίς συμβιβασμό στη γευστικότητα και απόλαυση. Μείωση της έμφασης στην υγεία και ευεξία. Το γεύμα αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο ως κοινωνική περίσταση.

ž   Διακρινόμενες τάσεις: Ενίσχυση του ανοσοποιητικού και υγεία του πεπτικού συστήματος (προϊόντα που περιέχουν ενεργές ή ζωντανές καλλιέργειες, βότανα, μέλι, λάδι CBD). Διεθνείς κουζίνες (μεσογειακή). Καυτερές γεύσεις (καυτερές πιπεριές, σάλτσες, ξηροί καρποί με καυτερά καρυκεύματα).

ž   Άνοδος των λειτουργικών ποτών καθώς και των premium έτοιμων γευμάτων, μεταξύ των οποίων και τα ιχθυηρά.

Β) Επίδραση του πληθωρισμού στην κατανάλωση τροφίμων και ποτών

ž   Το κόστος του φαγητού στο σπίτι αυξήθηκε κατά 13,1% τον Ιούλιο του 2022, ωστόσο η τιμή του φαγητού έξω είναι 3,5 φορές υψηλότερη, με αποτέλεσμα να ανακοπεί η ανοδική τάση της εστίασης και να στραφούν οι καταναλωτές σε φθηνά εστιατόρια.

ž   Απομάκρυνση από τα premium προϊόντα, τα οποία ως τώρα πολλοί καταναλωτές αγόραζαν χάρη στην λήψη της κυβερνητικής οικονομικής ενίσχυσης (Stimulus). Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιείται επανεστίαση στα βασικά είδη διατροφής, προτιμώνται τα private labels ή προϊόντα σε προσφορά, περιορίζεται η σπατάλη φαγητού και η ζήτηση ανακατευθύνεται προς τα φθηνότερα προμηθευτικά κανάλια, είτε φυσικά καταστήματα, είτε ηλεκτρονικά.

ž   Τα παραπάνω δεν αφορούν μόνο στα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα, αλλά και στα νοικοκυριά με μεσαίο εισόδημα, που στήριξαν τη ζήτηση κατά το 2021.

Γ) Εκτιμήσεις για το 2023

ž   Υπάρχει πληθώρα μακροοικονομικών σεναρίων, ωστόσο πιο πιθανή είναι η όξυνση της ευαισθησίας του καταναλωτή στις τιμές, η συγκράτηση του προϋπολογισμού των νοικοκυριών για φαγητό και η κατανάλωση στο σπίτι.

ž   Πρόκειται να σημειωθούν αλλαγές στην κατανάλωση, που οφείλονται στην ψηφιοποίησή της.

ž   Ως προς την εστίαση, η πορεία της αναμένεται να παραμείνει επίπεδη, με ενδεχόμενη κάποια ελάχιστη άνοδο.

ž   Η ζήτηση για νέες γευστικές εμπειρίες ξεκινάει από τα εστιατόρια. Οι κύριες ανερχόμενες μεσογειακές γεύσεις είναι τα καρυκεύματα για φαλάφελ (643%), το χούμους (60%) και το ταχίνι (72%).

Συμπερασματικά,

α) Από τη σκοπιά της προώθησης των ελληνικών τροφίμων και ποτών, καθώς μειώνεται η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην επίτευξη μιας συμφέρουσας για τον καταναλωτή σχέσης μεταξύ ποιότητας και τιμής.

β) Η έμφαση παραμένει τόσο στην ευκολία προετοιμασίας, όσο και στη δημιουργία μιας αξιόλογης γευστικής εμπειρίας, εφόσον και τα δύο αποτελούν κεντρικά στοιχεία της ταυτότητας του μέσου Αμερικανού καταναλωτή, παρά την οικονομική στενότητα". 

ΚΑΝΑΔΑΣ: Οδηγός Επιχειρείν / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στην Οττάβα

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) της Ελλάδας στην Οττάβα μάς ενημερώνει για τον επικαιροποιημένο Οδηγό Επιχειρείν στον Καναδά.

Για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.  

Η.Π.Α.: Υποβολή νέας πρότασης στην FDA, για διαμόρφωση αμερικανικού “προτύπου ταυτότητας” (Standard of Identity) ελαιολάδου, από τους φορείς NAOOA και AOOPA, και την εταιρεία Deoleo / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στην Ουάσιγκτων

Το Γραφείο Οικονομικών &  Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στην Ουάσιγκτων μάς ενημερώνει για την Υποβολή νέας πρότασης στην FDA, για διαμόρφωση αμερικανικού “προτύπου ταυτότητας” (Standard of Identity) ελαιολάδου, από τους φορείς NAOOA και AOOPA, και την εταιρεία Deoleo.

Η.Π.Α.: Εξελίξεις στην αγορά φυτικών υποκατάστατων κρέατος των ΗΠΑ - Εκτιμήσεις μεγέθους

Η εταιρεία ανάπτυξης τεχνολογίας τροφίμων και καινοτομίας BUDENHEIM διοργάνωσε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «A deep dive into plant-based “meat” burgers. Why are the ingredients and production process so important», με θέμα τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος, τα οποία χαίρουν δημοφιλίας στην αγορά των ΗΠΑ. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στο τεχνικό μέρος της παραγωγής φυτικών μπιφτεκιών, σύμφωνα με τις καταναλωτικές προτιμήσεις ως προς τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: α) υφή και υγρασία, β) γεύση, γ) χρώμα και δ) διατροφική αξία.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας η εφοδιαστική αλυσίδα για παραγωγή φυτικών υποκατάστατων κρέατος εξελίχθηκε, παρά το αυξημένο κόστος των προϊόντων και την επικρατούσα αντίληψη ότι η γεύση τους υπολείπεται αυτής του κρέατος:

• Η Βόρεια Αμερική αποτελεί το 35% της παγκόσμιας αγοράς υποκατάστατων κρέατος, ενώ το 79% της βορειοαμερικανικής αγοράς αντιστοιχεί στις ΗΠΑ.
• Υπολογίζεται ότι η αξία της αγοράς υποκατάστατων κρέατος θα ανέλθει σε $6.000 εκατομμύρια το 2022 και σε $16.000 εκατομμύρια το 2028.
• Το 52% των Αμερικανών καταναλωτών έχει αναπτύξει ευαισθησία για την ευημερία των ζώων στην κτηνοτροφία και επιθυμεί να μειώσει την κατανάλωση κρέατος.
• Το ζητούμενο για τα υποκατάστατα κρέατος είναι να μοιάζουν όσο το δυνατόν περισσότερο με πραγματικό κρέας. Τα κυριότερα προϊόντα της κατηγορίας είναι τα μπιφτέκια (45%), οι «μπουκίτσες» (20%) και τα λουκάνικα (17%).

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν το σεμινάριο σε επανάληψη στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.bigmarker.com/ma-exhibitions/A-deep-dive-into-plant-based-meat-burgers?bmid=915440598f55/. Επισυνάπτεται το υλικό της παρουσίασης του webinar. Το Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Σικάγο βρίσκεται στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση.

Για περισσότερα