Συμβουλές

KINA: Αύξηση ενδιαφέροντος Κινέζων καταναλωτών για προϊόντα ενίσχυσης της υγείας / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Πεκίνο

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Πεκίνο μάς ενημερώνει ότι σύμφωνα με το Σινο-Βρετανικό Συμβούλιο υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον από πλευράς Κινέζων καταναλωτών για προϊόντα ενίσχυσης της υγείας τους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ενημέρωση: 

"Οι Κινέζοι καταναλωτές επιδεικνύουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για προϊόντα ενίσχυσης της υγείας τους, επηρεασμένοι, εν πολλοίς, από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Το φαινόμενο αυτό είναι εντονότερο στους καταναλωτές μικρής ηλικίας των αστικών περιοχών, οι οποίοι, όλο και περισσότερο, αναγνωρίζουν την σημασία της φροντίδας της υγείας τους και καταναλώνουν συναφή προϊόντα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, προβλήματα όπως το άγχος (κυρίως το εργασιακό), η αϋπνία κλπ. απασχολούν σημαντικό μέρος του αστικού πληθυσμού, με συνέπεια να αυξάνεται το ενδιαφέρον για προϊόντα που βοηθούν στην αντιμετώπισή τους. Παράλληλα, ένα μεγάλο ποσοστό των νέων της χώρας, φαίνεται να αμφισβητεί την αξία του κινεζικού εργασιακού μοντέλου «9-9-6» (9:00΄ π.μ. - 9:00΄ μ.μ., 6 ημέρες την εβδομάδα), το οποίο, πρακτικά, εξαφανίζει κάθε περιθώριο άσκησης ή ισορροπημένης διατροφής. Παρά ταύτα, η καθημερινότητα πολλών Κινέζων πολιτών εξακολουθεί να είναι έντονη, με αποτέλεσμα να αναζητούν π.χ. προϊόντα που βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου, όπως η εκείνα που περιέχουν μελατονίνη. Επίσης, ο έντονος τρόπος ζωής τους τους ωθεί να προτιμούν προϊόντα που να μπορούν να καταναλώσουν εύκολα, ανά πάσα στιγμή, όπως π.χ. ροφήματα πρωτεΐνης, σνακ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, συμπληρώματα διατροφής υπό μορφή καραμέλας κλπ.

Όσον αφορά τα συμπληρώματα διατροφής, οι Κινέζοι καταναλωτές είναι εκλεπτυσμένοι και πολύ καλά ενημερωμένοι, με αποτέλεσμα να αναζητούν στοχευμένες λύσεις, όπως π.χ. παρασκευάσματα ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος ή των οστών, προβιοτικά που προφέρουν ένα ευρύ φάσμα οφελών κλπ. Επίσης, προχωρούν σε συγκρίσεις κινεζικών και αντίστοιχων προϊόντων του εξωτερικού (σύσταση, δοσολογία κλπ.), προκειμένου να εξακριβώσουν πιο προϊόν ικανοποιεί τις ανάγκες τους και βοηθά στην επίτευξη των στόχων τους. Συνεπώς, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διευκρινίζουν σαφώς τις ιδιαιτερότητες και τα προτερήματα των προϊόντων τους, προκειμένου να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Πλην τούτων, οι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται, συνήθως, προς τα συμπληρώματα διατροφής, όχι προκειμένου να διορθωθεί κάποιο πρόβλημα, αλλά προληπτικά. Η έννοια του «yangsheng» στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική, η οποία μπορεί να αποδοθεί ως μια ολιστική προσέγγιση της υγείας, εστιάζεται στα αίτια των παθήσεων και όχι στα συμπτώματα και είναι πολύ δημοφιλής στην Κίνα, γεγονός που θα πρέπει να λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις. Τέλος, η πρόληψη αποτελεί βασική προσέγγιση και στην φροντίδα του δέρματος, όπου τα αντιγηραντικά προϊόντα δεν απευθύνονται μόνον στους ηλικιωμένους, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές τα προτιμούν και σε νεότερες ηλικίες. Ειδικότερη προτίμηση δε φαίνεται να επιδεικνύουν σε προϊόντα που περιέχουν σπόρους σταφυλιού ή καρπούς αγριοτριανταφυλλιάς."

Ακολουθεί ο σχετικός υπερσύνδεσμoς: 

https://focus.cbbc.org/how-to-tap-into-chinas-growing-wellness-culture/?utm_source=11.+Non-Members%3A+Focus+Digest+-+Civi2021&utm_campaign=ffed455d30-FOCUS-EMAIL-19-07-2022-Members_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_4464c67fad-ffed455d30-177982700&nowprocket=1#.YudpWMjRqmQ

 

ΡΩΣΙΚΗ ΟΜΟΣΜΠΟΝΔΙΑ: Ετήσια Έκθεση 2021 / Γραφείο Ο.Ε.Υ. στη Μόσχα

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στη Μόσχα μάς κοινοποιεί την Ετήσια Έκθεση 2021 για τη Ρωσική Οικονομία και τις Διμερείς Εμπορικές και Οικονομικές Σχέσεις με την Ελλάδα.

ΛΙΒΑΝΟΣ: Ετήσια Έκθεση για το 2021 / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στη Βηρυτό

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στη Βηρυτό μάς αποστέλλει την Ετήσια Έκθεση για τη χώρα του Λιβάνου για το έτος 2021.

Για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ

ΙΣΡΑΗΛ: Ετήσια Έκθεση 2021 για την Ισραλινή Οικονομία / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Τελ-Αβίβ

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) στο Τελ-Αβίβ μάς αποστέλλει την Ετήσια Έκθεση 2021 για την Ισραλινή οικονομία.

ΙΡΑΚ: Ετήσια Έκθεση για την Οικονομία του Ιράκ και της Περιφέρειας Κουρδικού Ιράκ / Γραφείο Ο.Ε.Υ. στο Ερμπίλ

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Ερμπίλ μάς ενημερώνει για 

  • την ετήσια Έκθεση για την Οικονομία του Ιράκ και της Περιφέρειας του Κουρδικού Ιράκ καθώς επίσης και για την Ανάπτυξη των Οικονομικών και Εμπορικών Σχέσεων Ελλάδας Ιράκ (για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ)
  • τον Επιχειρηματικό Οδηγό 2022 για το Ιράκ (για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ).

Ουζμπεκιστάν: Ετήσια Έκθεση / Πηγή Γραφείο Ο.Ε.Υ. στη Μοσχα

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) της Ελλάδας στη Μόσχα μάς αποστέλλει την Ετήσια Έκθεση 2021 για την οικονομία του Ουζμπεκιστάν καθώς και για τις Εμπορικές και Οικονομικές Σχέσεις με την Ελλάδα. 

Ρωσία: 4η Δέσμη Κυρώσεων ΕΕ - Επιπτώσεις / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στη Μόσχα

Ενημερωτικό σημείωμα για εκτιμήσεις περί άμεσων επιπτώσεων 4ης δέσμης κυρώσεων ΕΕ σε διμερές εμπόριο Ελλάδος-Ρωσίας. Συμπεριλαμβάνεται πίνακας με τους ΚΑΔ που επηρεάζονται στο πλαίσιο του διμερούς εμπορίου Ελλάδας - Ρωσίας. 

Πηγή: Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στη Μόσχα

Γεωργία: Απαγόρευση εξαγωγών σίτου και κριθαριού για ένα έτος

Η Πρεσβεία της Ελλάδος στην Τυφλίδα, Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ) ενημερώνει ότι η κυβέρνηση της Γεωργίας απαγόρευσε τις εξαγωγές σίτου και κριθαριού για ένα έτος, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της εγχώριας αγοράς. Η απαγόρευση ισχύει από 4 Ιουλίου 2022 έως 4 Ιουλίου 2023.

Τουρκία: Ετήσια Έκθεση 2021 για την Τουρκική Οικονομία και Διμερείς Εμπορικές & Οικονομικές Σχέσεις / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στην Άγκυρα

Την ετήσια έκθεση 2021 για την Τουρκική Οικονομία και για τις Διμερείς Οικονομικές & Εμπορικές Σχέσεις Τουρκίας - Ελλάδας μάς αποστέλλει το Γραφείο Ο.Ε.Υ. της Ελλάδας στην Άγκυρα.

Στην Έκθεση συμπεριλαμβάνονται στοιχεία για τους οικονομικούς δείκτες, το επιχειρηματικό περιβάλλον της Τουρκίας και παρουσιάζονται αναλυτικά οι διμερείς σχέσεις με την Ελλάδα.

Για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.

 

 

 

ΚΙΝΑ: Πορεία Διμερούς Εμπορίου Ελλάδας - Ηπειρωτικής Κίνας / Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. στη Σαγκάη

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στη Σαγκάη μάς ενημερώνει για την πορεία Διμερούς Εμπορίου Ελλάδας - Ηπειρωτικής Κίνας. Αναφέρουν τα ακόλουθα:

Α. Γενικά

            Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η αξία των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων στην Ηπειρωτική Κίνα, το 2021, παρουσίασε κάμψη 16,2%, σε σχέση με το 2020 και διαμορφώθηκε σε € 715.4 εκ., έναντι € 853.2 εκ., το προηγούμενο έτος.

            Αντίθετα, η αξία των ελληνικών εισαγωγών προϊόντων προέλευσης Ηπειρωτικής Κίνας αυξήθηκε κατά 33,8% και διαμορφώθηκε σε € 5,0 δισ., έναντι € 3,7 δισ., το 2020.

            Οι ανωτέρω εξελίξεις είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της αξίας του διμερούς ελληνο-κινεζικού εμπορίου κατά 24,6% (ή κατά € 1,1 δισ.) και την κατά 48,1% (ή κατά € 1,4 δισ.) αύξηση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας μας (€ -4,3 δισ.).

            Παρατίθεται πίνακας με την πορεία του διμερούς εμπορίου Ελλάδος-Ηπειρωτικής Κίνας, κατά την πενταετία 2017-2021:

  2017 2018 2019 2020 2021

Μεταβολή

2018-2017

Μεταβολή

2019-2018

Μεταβολή

2020-2019

Μεταβολή

2021-2020

  εκ. € εκ. € εκ. € εκ. € εκ. € % % % %
Ελληνικές εξαγωγές 472,6 902,3 892,5 854,8 715,4 90,9 -1,1 -4,2 -16,2
Ελληνικές εισαγωγές 2.713,4 3.598,8 4.061,3 3.742,9 5.009,3 32,6 12,9 -7,8 33,8
Όγκος εμπορίου 3.186,0 4.501,2 4.953,7 4.597,7 5.724,7 41,3 10,1 -7,2 24,6
Εμπορικό έλλειμμα -2.240,8 -2.696,5 -3.168,8 -2.850,4 -4.293,8 20,3 17,5 -10,0 48,1

 Β. Ελληνικές εξαγωγές στην Ηπειρωτική Κίνα.

            Όπως προαναφέρθηκε, η αξία των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων παρουσίασε κάμψη 16,2% και διαμορφώθηκε σε € 715,4 εκ.

            Όμως, σημειώνεται ότι, σημαντικό ρόλο στην παρατηρούμενη κάμψη (€ 137,8 εκ.) φαίνεται να διαδραματίζει η κάμψη της αξίας των ελληνικών εξαγωγών πετρελαιοειδών (€ 166,6 εκ.), η οποία συνδέεται άμεσα με τον αυστηρό περιορισμό των αεροπορικών πτήσεων Αθήνα-Πεκίνο, ο οποίος επεβλήθη από τις κινεζικές Αρχές, στο πλαίσιο των προσπαθειών ελέγχου και περιορισμού της διασποράς της πανδημίας COVID-19. Μάλιστα, αν εξετάσουμε τις ελληνικές εξαγωγές πλην πετρελαιοειδών (HS Code: 2710), διαπιστώνουμε ότι καταγράφεται μικρή αύξηση, ύψους 6,9%, σε σχέση με το 2020.

Οι ελληνικές εξαγωγές εξακολουθούν να έχουν έντονα συγκεντρωτικό χαρακτήρα, καθώς οι πέντε (5) πρώτες κατηγορίες εξαγόμενων προϊόντων συνεχίζουν να καλύπτουν άνω του 80% του συνόλου. Τούτο σημαίνει ότι, οι ελληνικές εξαγωγές είναι ευάλωτες σε πιέσεις και διακυμάνσεις της ζήτησης των συγκεκριμένων ομάδων προϊόντων.

            Ειδικότερα, την πρώτη θέση εξακολουθούν να καταλαμβάνουν οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων (HS Code: 2710), οι οποίες, ως προανεφέρθη, σημείωσαν σημαντική κάμψη 38,4% σε πραγματικά (€ 267,0 εκ., έναντι € 497,6 εκ. το 2020), όσο και σε σχετικά μεγέθη (μείωση του μεριδίου τους κατά πλέον των δεκατριών ποσοστιαίων μονάδων). Ακολουθούν οι εξαγωγές μαρμάρου (HS Code: 2515), οι οποίες παρουσιάζουν σημαντική αύξηση 27,1% σε σχέση με το 2020 (€ 174,4 εκ., έναντι € 137,1 εκ., το 2020) ενώ, παράλληλα, το μερίδιό τους αυξάνεται κατά περισσότερο από 8 ποσοστιαίες μονάδες. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το πρώτο έτος ανάκαμψης της αξίας των εν λόγω ελληνικών εξαγωγών στην Ηπειρωτική Κίνα, μετά από μία διετία καθοδικής πορείας. Στην τρίτη θέση κατατάσσονται οι εξαγωγές μηχανών φυγοκέντρισης (HS Code: 8421), η αξία των οποίων, όμως, μειώνεται κατά 13,8% (€ 50,4 εκ., έναντι € 58,5 εκ., το 2020), μετά από μια τετραετία συνεχούς και εξαιρετικά δυναμικής αύξησης (2017-2020). Την τέταρτη θέση καταλαμβάνουν τα μεταλλεύματα/εμπλουτίσματα πολύτιμων μετάλλων (HS Code: 2616), η αξία των οποίων, όμως, μειώνεται κατά 38,5% (€ 49,0 εκ., έναντι € 79,7 εκ., το 2020), μετά από μία τριετή πορεία ανόδου (2018-2020).         Τέλος, στην πέμπτη θέση των ελληνικών εξαγωγών στην Ηπειρωτική Κίνα κατατάσσεται μία εξαιρετικής δυναμικής ομάδα προϊόντων, τα φάρμακα (HS Code: 3004), των οποίων η αξία συνεχίζει να αυξάνεται κατά πέμπτο συνεχές έτος και διαμορφώθηκε σε € 34,7 εκ., έναντι € 32,8 εκ., το 2020 (αύξηση 6,6%). Σημειώνεται ότι, κατά την περίοδο 2017-2021, η αξία των ελληνικών εξαγωγών φαρμάκων στην Ηπειρωτική Κίνα έχει υπερπενταπλασιασθεί.

            Πλην τούτων, την πρώτη δεκάδα ομάδων ελληνικών προϊόντων που εξήχθησαν στην Ηπειρωτική Κίνα συμπληρώνουν οι στροβιλοκινητήρες (HS Code: 8411), ο ορός γάλακτος (HS Code: 0404), ο οποίος εμφανίσθηκε στον κατάλογο των ελληνικών εξαγωγών, μόλις το 2020, και παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση (436,7%), τα λοιπά προϊόντα (HS Code: 99SS), τα απορρίμματα & θραύσματα χαλκού (HS Code: 7404), η αξία των οποίων εκτινάσσεται στα € 8,8 εκ., έναντι μόλις € 126.159, το 2020, και τα εξαρτήματα κινητήρων εσωτερικής καύσης (HS Code: 8409).

            Συγκρατείται, τέλος, η ιδιαίτερη ανάπτυξη των εξαγωγών κατασκευών και μερών κατασκευών (HS Code: 7308), ξυραφιών (HS Code: 8212), χημικών συνδετικών υλικών (HS Code: 3824) και μηχανών εκτύπωσης (HS Code: 8443).

  Γ. Ελληνικές εισαγωγές από την Ηπειρωτική Κίνα.

            Ως προελέχθη, η αξία των ελληνικών εισαγωγών προϊόντων προέλευσης Ηπειρωτικής Κίνας, το 2021, αυξήθηκε κατά 33,8%, σε σχέση με το 2020 και διαμορφώθηκε σε € 5,0 δισ. έναντι € 3,7 δισ. το προηγούμενο έτος.

            Στην πρώτη θέση εξακολουθούν να κατατάσσονται οι εισαγωγές ηλεκτρονικών υπολογιστών (HS Code: 8471), οι οποίες όμως παρουσίασαν κάμψη 13,1% και διαμορφώθηκαν σε € 442,7 εκ. έναντι € 509,2 εκ., το 2020. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το τρίτο συνεχές έτος μείωσης της αξίας των εν λόγω ελληνικών εισαγωγών, μετά την σημαντική της αύξηση, το 2018, με συνέπεια, κατά τη τριετία 2019-2021, να έχει σημειωθεί συνολική κάμψη ύψους 23,5%. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν και πάλι οι εισαγωγές ηλεκτρικών διατάξεων με ημιαγωγό (HS Code: 8541), η αξία των οποίων σχεδόν διπλασιάσθηκε και διαμορφώθηκε σε € 382,0 εκ., έναντι € 196,1 εκ., το 2020. Σημειώνεται δε ότι, κατά την πενταετία 2017-2021, η αξία των ελληνικών εισαγωγών των ως άνω προϊόντων αυξήθηκε εντυπωσιακά κατά 5.858,2%. Την τρίτη θέση καταλαμβάνουν οι εισαγωγές τηλεφωνικών συσκευών ενσύρματης τηλεφωνίας (HS Code: 8517), η αξία των οποίων παρουσιάζει αύξηση 27,3% και διαμορφώνεται σε € 174,8 εκ., έναντι € 137,3 εκ., το 2020. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το τρίτο συνεχές έτος κατά το οποίο αυξάνεται η αξία των ως άνω ελληνικών εξαγωγών. Στην τέταρτη θέση κατατάσσονται οι εισαγωγές συσκευών κλιματισμού, η αξία των οποίων παρουσιάζει αύξηση ύψους 29,3% και διαμορφώνεται σε € 135,7 εκ., έναντι € 104,8 εκ., το 2020. Τέλος, την πέμπτη θέση καταλαμβάνουν οι εισαγωγές συσκευών φωτισμού (HS Code: 94052), η αξία των οποίων σημειώνει αύξηση 50,0% και διαμορφώνεται σε € 97,5 εκ., έναντι € 65,0 εκ., το προηγούμενο έτος.

            Την πρώτη δεκάδα των ελληνικών εισαγωγών από την Ηπειρωτική Κίνα συμπληρώνουν τα παιχνίδια (HS Code: 9503), τα διαγνωστικά τεστ για την COVID-19 (HS Code: 3002), η αξία των οποίων, ως αναμενόταν, παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση (+5.546,3%), τα μπαούλα & βαλίτσες (HS Code: 4202), τα τεχνουργήματα από πλαστικές ύλες (HS Code: 3926) και τα υποδήματα (HS Code: 6402).

            Τέλος, σημειώνεται η εντυπωσιακή αύξηση των ελληνικών εισαγωγών αντιδραστηρίων για την διάγνωση του SARS-COV-2 (HS Code: 3822), η αξία των οποίων αυξήθηκε κατά 783,0% και διαμορφώθηκε σε € 78,0 εκ., των συσκευασιών από χαρτόνι (HS Code: 4819), η αξία των οποίων αυξήθηκε κατά 492,5% και διαμορφώθηκε σε  € 68,4 εκ., και των υφασμάτων από συνθετικές ίνες (HS Code: 5407), η αξία των οποίων αυξήθηκε κατά 125,9% και διαμορφώθηκε σε € 60,5 εκ.

Για να δείτε τον σχετικό πίνακα εδώ.

 

Κιργιζία: Επενδυτικά Έργα στον τομέα της κατοικίας

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας μας στη Μόσχα, αποστέλλει παρουσίαση αναφορικά με επενδυτικά προγράμματα και χρηματοδοτικό πλαίσιο των στεγαστικών προγραμμάτων της Κιργιζίας.